17
2020
2021-02-09

Trzy warianty obwodnicy Sokołowa


Kilka dni temu na stronie dedykowanej etapowi przygotowawczemu inwestycji „Obwodnica Sokołowa Podlaskiego w ciągu dróg krajowych nr 62 i 63” umieszczono trzy warianty przebiegu obwodnicy.

Nowa trasa ma mieć 23 kilometry i zaliczać się do klasy GP czyli drogi o ograniczonej dostępności poprzez skrzyżowania/węzły, oddzielenie ruchu lokalnego od tranzytu, wydzielenie ruchu pieszo-rowerowego. Dodatkowo ma mieć 2 pasy ruchu o łącznej szerokości 7 m., a planowana dopuszczalna prędkość jazdy to 100 km/h. Do 26 lutego wykonawca projektu (firma Lafrentz Polska) gromadzi w tej sprawie opinie, które można złożyć za pomocą specjalnego formularza zamieszczonego na stronie: https://www.obwodnica-sokolowa-podlaskiego.lafrentz.pl/

Na stronie tej zamieszczone są również rysunki planów orientacyjnych i sytuacyjnych. Wynika z nich, że swój początek obwodnica ma mieć przed Kupientynem, a kończyć się będzie na drodze krajowej w Bachorzy.

Wariant pierwszy zakłada, że obwodnica będzie przecinała się z ul. Kosowską przy zakładach mięsnych (po stronie bliżej centrum miasta). Następnie ma przecinać się z obecną „zakładówką”, a potem z ulicą Węgrowską. Trzeba zauważyć, że wariant ten jest zaprojektowany najbliżej centrum Sokołowa Podlaskiego, a jednocześnie przecina trzy główne drogi dojazdowe do jednego z największych zakładów przemysłowych, co w konsekwencji całkowicie sparaliżuje miasto w godzinach szczytu, w których pracownicy zakładów mięsnych będą jechali, bądź też wracali z pracy.

Drugi wariant zakłada, że obwodnica będzie przechodziła po drugiej stronie zakładów mięsnych (od strony Bud Kupientyńskich). Dalej będzie krzyżowała się z drogą na Ząbków, a kolejno również z ulicą Węgrowską, jednak nie tak blisko od głównego skrzyżowania ul. Węgrowskiej z ul. Oleksiaka Wichury, jak wariant pierwszy.

Z kolei wariant trzeci, podobnie jak wariant drugi zakłada, że obwodnica będzie przechodziła po drugiej stronie zakładów mięsnych (od strony Bud Kupientyńskich), dalej także będzie krzyżowała się z ulicą od strony Węgrowa, jednak praktycznie już w samym Brzozowie. Wariant ten jest więc opcją najbardziej odsuniętą od terenów zabudowanych, centrum miasta i jego strategicznych punktów.



Info. i Grafika: obwodnica-sokolowa-podlaskiego.lafrentz.pl
Opr. K. W.

« wróć | komentarze [3]

Dodaj komentarz

Komentarz zostanie dodany po akceptacji przez administratora serwisu






Odśwież kod



Komentarze do tego wpisu

Zapraszam do nowoutworzonej grupy na Facebooku odnośnie obwodnicy Sokołowa Podlaskiego GR NUMER 3938473972917459

droga
2021-02-10 16:52:23

Filetowo-różowa lipa to nie żadna obwodnica tylko kolejna droga w mieście. Przebiega przez gęsto zabudowane tereny. Więcej z niej by było problemów niż pożytku.

Włodek
2021-02-09 10:20:36

Ten kto opracował wariant pierwszy różowy nie zapoznał się wcale ze specyfiką miasta. Jak można odcinać główny zakład pracy od miasta obwodnicą?!!! Przed taką obwodnicą będą stały wielkie korki dojeżdżających do Zakładów Mięsnych pracowników.

kierowca
2021-02-09 10:14:53
Strona 1/1






Dane kontaktowe