17
2020
2021-02-23

Burmistrz Kosowa Lackiego walczy o linię kolejową


Na początku lutego samorząd województwa mazowieckiego zrezygnował z projektu dotyczącego rewitalizacji linii Sokołów Podlaski – Małkinia. Swoją decyzję uargumentował faktem, że projekt dotyczący połączenia Siedlce – Sokołów Podlaski stanie się wystarczającym rozwiązaniem dla mieszkańców.

Z takim zdaniem nie zgadza się jednak Burmistrz Miasta i Gminy Kosów Lacki – Jan Słomiak. Z tego względu we wtorek 24 lutego złożył do Zarządu Województwa Mazowieckiego pismo, w którym poprosił o powrót do pierwotnych planów. Burmistrz wskazał, że w 1994 r. zawieszono kursowanie pociągów przez Kosów Lacki, a od 2004 r. rozpoczęło się systematyczne rozbieranie torów. Zaznaczył, że z tego powodu miasto zostało znacząco wykluczone komunikacyjnie, mieszkańcy od lat nie mają dostępu do kolei, a tym samym do transportu zbiorowego na chociażby przeciętnym poziomie. Co istotne, wskazał również, że prężnie działający przemysł jest w tym regionie ograniczony z powodu odcięci miasta od transportu towarów drogą kolejową.

Burmistrz Miasta dodał, że społeczność lokalna z ogromną radością przyjęła wiadomość o rewitalizacji linii Sokołów Podlaski – Małkinia i niezwykle ucieszyła się z zaangażowania województwa mazowieckiego. Jak się potem okazało, nie na długo. Chwilę później mieszkańcy z ogromnym smutkiem i przykrością przyjęli wiadomość o rezygnacji z tego projektu. Nie zgadzają się jednak z uzasadnieniem samorządu województwa mazowieckiego, zgodnie z którym linia Sokołów Podlaski – Siedlce ma być wystarczającym rozwiązaniem dla mieszkańców. Włodarz Miasta i Gminy w swoim piśmie zaznaczył, że takie rozwiązanie w całości wyklucza północną część powiatu sokołowskiego, a bez tej inwestycji region skazany jest na marginalizację. Ponadto wskazał, że opisywaną propozycję budowy linii Sokołów Podlaski – Węgrów – Mrozy należy ocenić jako zupełnie nierealną. Wszystko dlatego, że wnioskodawcą jest samorząd miasta Węgrów, który posiada całkowity budżet na poziomie około 80 milionów złotych, a wydatki majątkowe poniżej 15 milionów złotych, a wymagany wkład własny w ramach programu Kolej + wynosi 15%. dodatkowo linia ta z założenia posiada charakter bardzo lokalny. Dodał, że odcinek Siedlce – Małkinia łączyłby linię E20 z międzynarodową linią E75.

W związku z tym Jan Słomiak zwrócił się do zarządu województwa mazowieckiego z prośbą o powrócenie do pierwotnych planów, a tym samym przyczynienie się do rozwoju tej części województwa oraz zatrzymanie jej dalszej marginalizacji poprzez realizację odbudowy odcinka kolejowego Sokołów Podlaski – Małkinia, zaplanowanego w programie Kolej +, na który strona rządowa zaplanowała przeznaczenie setek milionów złotych.


Info. Fb Miasto i Gmina Kosów Lacki
Opr. K. W. 

« wróć | komentarze [5]

Dodaj komentarz

Komentarz zostanie dodany po akceptacji przez administratora serwisu






Odśwież kod



Komentarze do tego wpisu

Kolej została zlikwidowana 27 lat temu, bo była nierentowna i prawie nie używana. Budowanie od nowa tej trasy ma tylko cel propagandowy! I nic więcej.

Bronek
2021-03-03 16:58:25

Autobusy puste jezdża a kto kolejabędzie jezdził.

polak
2021-03-03 09:04:32

Słusznie popo. Nadejdzie przecież czas zapłaty, sędziami wtedy będziem my.

ksiądz
2021-02-27 13:41:55

A gdzi są łotry, którzy tą linię złupili?. Powinni stanąć przed sądem, a ich majątki zlicytowane. Takich macherów z solidarności jest sporo na tym terenie. Kto rujnował i rozkradał POM, ZURB, PTHW,Cukrownię,PZGS,PKS,PSS,Spółdzielnię Meblarską, ASCO,RUCH,STW,RSP Morszków,Wamel,PBK,Miśki itd,ludzie solidarności.Dzis tzw. lokalni biznesmeni, którym ciągle słoma wyłazi i rzap we łbie się kotłuje. Ale przyjdzie czas rozliczenia i to niedługo. Pociesza to, że o tym mówią ludzie młodzi, którym uczciwi rodzice opowiadali o tych macherach solidarności i rozkradaniu majątku narodowego.

popo
2021-02-25 10:21:11

Pan Burmistrz niech się weźmie za rzetelną pracę, a nie szuka sensacji tam gdzie jej nie ma.

Obudź się
2021-02-25 00:08:53
Strona 1/1






Dane kontaktowe